torsdag den 29. januar 2009

Skivoksning - en videnskab/lidenskab

Hej alle

Bjørn har været ved at sætte mig ind i skisportens preperationsteorier - her forstået som voks. Han har en kæmpe kuffert med alle mulige typer voks og remedier til brug for at skabe det "perfekte glid". I skisportsmiljøet er voksning en religion: "Nå. hvad har du så smurt med i dag... nå okay... jeg har smurt med... fordi..." Nogle kan slet ikke tale om andet.

Men der er en grund til det. Jeg kan sagtens mærke at ordenligt vedligeholdte ski giver et bedre og mere rent skiløb. Det er grundlaget for gode turer, når nu tiden er blevet en faktor. Her på Brekkeseter er der godt gang i konkurrencerne om hvem der kommer først, og vi må tilstå at nordmændende (stadig) vinder, men jeg håber at det får ende snart, når vi er kommet i form og har fundet den rette teknik.

Men nu er jeg i hvert tilfælde blevet klogere på smøreteknikker og det var helt sikkert påkrævet for at kunne få et fornuftigt resultat på Birkebeinerrennet, som jeg skal deltage på i marts. 54 km i meget kurperet terræng! Det er en stor udfordring.



Anders "prepper" ski om aftenen - en herlig vinteraktivitet. Heldigvis er værktøjet i orden.

/anders
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Send en kommentar