onsdag den 25. marts 2009

Forårets fysiske udfordring

Hej alle

Så er forårets største fysiske udfordring vel overstået. Birkebeinerrennet, også bare kaldet "Birken", blev gennemført i tiden 4.40 i ektremt dårligt føre. Ambitionen var at løbe de 54 km under 5 timer, så jeg er godt tilfreds med den tid.

Op imod 15000 glade skientusiaster deltog i rennet med start i den lille by Rena i Østerdalen og slut på Birkebeineren Skistadion i Lillehammer på den anden side af fjeldet. I alt 20 puljer blev sendt over fjeldet den morgen, og i og med at jeg deltog i pulje 19 var de bløde spor fuldstændig ødelagt når jeg kom frem. Der var de første 10 km op ad bakke noget masen og skubben, men eftersom man kom længere og længere frem i feltet, blev det til mere skiløb.


En sej oplevelse som jeg gerne deltager i igen. Det kunne være sjovt at prøve det i silkeføre :-)

Nu er benene kommet sig, og idag vil jeg ud på en lang skitur i rolgt tempo og nyde stilheden her i Rondane. Man kan roligt sige at de to former for skiøb er langt fra hinanden.

/anders

Ingen kommentarer:

Send en kommentar